5 Ağustos 2008 Salı

Yazma sorumluluğu

"Blog" terimini "günlük" terimi ile karşılayanlar var. Ama blog'u kişisel günlük gibi algılamanın yanlış olacağını hissediyorum. Kişisel günlükte kişi sadece kendine karşı sorumludur. Çünkü, günlüğünü kimseye okutması gerekmez. Oysa blog internet ortamında başkalarının da okuması için yazılıyor. Bu yönüyle blog yazarlığı, farklı bir yazma sorumluluğu gerektiriyor olmalı.

Günümün önemli bir bölümünü okuyarak ya da benim gibi okuyan insanlarla birlikte çalışarak geçiriyorum. Aldıklarımın tam karşılığı olmasa bile bir şeyler yazmam gerektiğine inanıyorum. Basılı yayınlar, kişisel web sitem ve ilgi grupları için yazıyorum. Blog yazmak da iyi bir seçenek olabilir.

Rastladığım blog'lar arasında ciddi nitelik farkları var. Görebildiğim kadarıyla niteliği ne olursa olsun yazılanlara olumlu, olumsuz tepki verenler var. Demekki yazılan her şey okunuyor (?) Bu durumu anlamakta zorlanıyorum. Bu nedenle yazdıklarımın okuyana yararlı olacağını umarak, yapabildiğim kadar özen gösteriyorum.

Yazar açısından sadece okunmak bile önemlidir. Ama anlaşılmak daha da önemlidir. Yazdıklarıma alacağım olumlu ya da olumsuz karşılığı bu nedenle önemsiyorum. Anlaşılıp anlaşılmadığımı başka nasıl anlayabilirimki.

Birlikte okumak ve yazmak dileğiyle,

Hiç yorum yok: